Nieuwe brief onthult het moment waarop de BBC de Beatles in de ban deden

WebmasterNieuws

‘A Day In The Life’ zou een nogal ongewenste betekenis kunnen hebben….

Een nieuwe brief onthult de reden waarom de BBC het psychedelische meesterwerk ‘A Day In The Life’ van The Beatles in de ban heeft gedaan.

Binnenkort geven de Fab Four een uitgebreide versie uit van ‘Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band’, waarmee een nieuw licht wordt geworpen op een van de belangrijkste documenten uit het psychedelische tijdperk.

Er doen veel verhalen de ronde over het album, dus het is altijd leuk om een nieuw feit te onthullen, dat een nieuw licht werpt op zo’n bejubeld album.

Op de officiële Facebookpagina van The Beatles staat een opmerkelijke brief van de BBC, waarin uitvoerig wordt uitgelegd waarom ‘A Day In The Life’ in de ban ging.

Er staat: “We kunnen niet anders dan tot de conclusie komen dat de woorden “I’d love to turn you on”, gevolgd door de montage van opzwepende muziek, een nogal ongewenste betekenis kan hebben.”

Vervolgens staat er: “De opname zal in alle onschuld en in goed vertrouwen gemaakt zijn, maar we moeten rekening houden met hoe veel jongeren dit onvermijdelijk zullen interpreteren. “Turned on” is een uitdrukking die op veel verschillende manieren gebruikt kan worden, maar op dit moment is het gebruik ervan erg populair onder drugsverslaafden.”

The Beatles zullen ‘Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band’ opnieuw uitbrengen op 26 mei.

(Bron: clashmusic.com)

(Vert: Linda Weller)