Open mededeling aan de vrijwilligers BFNL / Jubileum 40 jaar Jan Hendrik Breeuwer

Beste medewerkers van BFNL,

Knettergek zijn we. Knettergek zijn wij dat we elke dag bezig zijn met het vertalen van Engelstalige nieuwsartikelen, het schrijven van columns, het beantwoorden van vragen (die binnenkomen van Beatles fans in onze mailbox) en bezig zijn met het uploaden van een geluidsarchief en nog vele andere zaken. Knettergek zijn we dat wij de pers te woord staan via verschillende media en dat we bezig zijn met het binnenhalen van advertenties om zo kostendekkend te kunnen werken.

Al deze werkzaamheden, die doen wij vrijwillig. Vrijwillig voor wie? Vrijwillig voor ons zelf of voor de honderden mensen die onze site elke dag bezoeken? De bezoekers van onze website, we kennen ze niet, we weten niet wat ze van onze artikelen en columns vinden. We hebben geen flauw idee.

Maar we doen het wel. Waarom, omdat we knettergek zijn? Nee knettergek zijn we zeker niet. Wij doen dit, omdat wij, ondanks dat wij zelf een druk bestaan hebben en soms ons vrijwilligerswerk vervloeken, geen egoïstische instelling hebben. De liefde die wij hebben voor deze 4 mannen uit Liverpool en alles daar omheen, die willen wij niet voor onszelf houden, die willen wij delen. Kost het ons veel tijd, jazeker. Tijd die wij ook aan andere zaken kunnen besteden (en vaak ook nog eens daarbij doen). Maar toch kiezen wij ervoor om de bezoekers van de website tevreden te houden. Zijn ze tevreden? Jazeker anders geeft het aantal bezoekers op de website niet zo’n continue aantal aan.

BFNL vrijwilligers bedankt jullie voor jullie inzet in 2020, zonder jullie, geen beatlesfanclub.nl. Hetzelfde geldt voor de bezoekers van onze website.

Har van Fulpen had in 1963 besloten om te beginnen deze Beatles fanclub. In 1980 nam Bertus Elzenaar het stokje over om op zijn beurt in 2016 het stokje weer over te dragen aan Ron Bulters, die tot op heden de huidige voorzitter is van onze fanclub.

Natuurlijk, vanaf 1963 tot en met heden, hoeveel medewerkers zal de club hebben gehad. Al die namen, het moeten er velen zijn. Vrijwilligers komen en vrijwilligers gaan. Maar zonder al deze mensen was er geen fanclub mogelijk geweest. Zonder vrijwilligers, geen beatlesfanclub.nl.

Vandaag heeft Stefan Terpstra aangegeven zijn rol als vertaler neer te moeten leggen. Dit door de combinatie werk, corona, gezin. Hij wil, met het beetje vrije tijd wat hij heeft, de focus leggen op zijn eigen site, BeepBeepYeah. Succes daarmee Stefan en bedankt voor al je vertalingen en de columns. De columns die je in eerste instantie op BFNL hebt gepubliceerd. Natuurlijk is het jammer dat je gaat maar wij respecteren je keuze.

Inderdaad, vrijwilligers komen en gaan. We hebben één vrijwilliger die al in 1980 is begonnen en nog steeds niet is te stoppen. We praten dus over VEERTIG jaar. Hij is het, die, ondanks het feit dat onze Facebook pagina geen hit is geworden (simpelweg omdat de club hier te laat mee is begonnen), toch, bijna elke dag, berichten plaatst op Facebook. Hij is het, die alle artikelen, voordat ze geplaatst worden op de website, controleert op spellingsfouten en op feiten en corrigeert alles daar waar mogelijk.

Jan Hendrik. Hij is echt geïnteresseerd geraakt in The Beatles in 1977. Hij diende toen strafcorvee uit tijdens een schoolreis. Hij moest de kantine schoonmaken. Tijdens het schoonmaken zette de begeleiders een album van The Beatles op. De rode verzamelaar. Daarna ging hij op zoek naar meer en meer en meer.

In februari 1979 meldde hij zich aan als lid bij de Beatlesfanclub. In het eerste blad wat hij ontving zag hij een advertentie dat de club medewerkers zocht en natuurlijk greep Jan Hendrik zijn kans en sedert januari 1980 was hij officieel medewerker van de club.

Wat Jan Hendrik voor de club heeft gedaan, dat is gewoon teveel om op te noemen. Het complete verhaal kan je vinden op onze site.

VEERTIG jaar inzet. Dat is lang, heel lang en een enorme prestatie. Helemaal omdat we allemaal (de medewerkers van BFNL) weten dat het lichaam van Jan Hendrik andere plannen heeft dan zijn geest en gelukkig is Jan Hendrik zo sterk dat hij keer en keer de strijd tegen zijn lichaam wint. Respect.

Jan Hendrik, namens alle vrijwilligers van BFNL, Franck Leenheer, Bertus Elzenaar, Har van Fulpen en Ron Bulters, hartstikke bedankt en benoemen wij jou, per vandaag als ERELID van Beatlesfanclub.nl! Een titel die je echt hebt verdiend. Op naar meer fantastische jaren.

Wij wensen iedereen (medewerkers en bezoekers van onze site) een fantastisch 2021 en hopelijk kunnen we het hoofdstuk COVID snel sluiten.

– team Beatlesfanclub.nl –