OPROEP! Verkiezing Top 12 beste Beatles-covers.

BFNLEvenementen, Nieuws

The Beatles mogen dan officieel al 50 jaar niet meer bestaan, hun repertoire leeft voort. En hoe! Ook Beatles-covers duiken overal en altijd weer op. Die zijn buitengewoon goed, ontroerend, relevant, origineel , vindt de een of saai of tenenkrommend, meent de ander. Wij kennen allemaal de Beatles-covers van Joe Cocker, maar er is nog zoveel meer moois en schokkends te traceren.

Beatlesfanclub.nl wil met jullie graag komen tot de verkiezing van de beste, meest onderscheidende, meest relevante Beatles-cover ooit. Dus wachten wij in spanning op inzendingen met jullie Top 12, met bondige motivaties. Stuur die naar cover@beatlesfanclub.nl. Deadline: 1 juni 2020.

Tussentijds publiceren wij alvast lijstjes met verrassende keuzes en waarom. Na 1 juni volgt de definitieve lijst met duidingen en hebben wij een nummer 1 en natuurlijk ook 2 t/m 12, waarmee wij een fijne nieuwe lp zouden kunnen samenstellen, met net zoveel nummers als op een gemiddelde langspeler van The Beatles.

Kom vooral met verborgen pareltjes of eigenzinnige versies van onverhoedse artiesten. Maakt The Inner Light van Dhani Harrison een kans? Of Got to Get You into My Life van Earth, Wind & Fire? Of Sgt. Pepper’s (Reprise) van Stereophonics of A Hard Days Night van Peter Sellers?

Wij zijn benieuwd!

– Jan van Galen –