Optreden McCartney bij kroning King Charles op 6 mei?

In Engeland wordt verwacht dat Macca zal optreden tijdens het weekend rondom de kroning van Koning Charles en Koningin Camilla. Hij zou met een speciaal optreden op de kroningsdag een rol spelen bij de inauguratie van de nieuwe koning.

Het gerucht gaat dat de 80-jarige icoon vanuit het paleis door de organisatoren is benaderd om de feestelijkheden muzikaal op te luisteren. Rondom de kroning staan drie dagen vol festiviteiten gepland: de dag van de kroning zaterdag 6 mei, de daarop volgende zondag en de maandag die is uitgeroepen tot vrije dag.

Insiders in het paleis hopen dat er nog andere grote namen uit de popwereld zullen volgen zodra McCartney met het verzoek heeft ingestemd. Een bron vertelde The Sun: “De organisatoren zijn er erg op gebrand om McCartney zover te krijgen dat hij een uniek, historisch optreden komt geven”. Het idee is dat de ex-Beatle centraal staat en dat andere acts daaromheen worden geprogrammeerd.

“Het zou perfect zijn wanneer Paul kan worden gecontracteerd, met zijn enorme repertoire en wereldwijde uitstraling”. Het ‘Coronation Concert’ staat gepland voor zondag 7 mei en vindt plaats op Windsor Castle. De BBC zal het concert live uitzenden.

Er komen een paar duizend kaarten voor het concert beschikbaar. Naast optredens van een aantal wereldsterren vindt er ook een optreden plaats van het ‘Coronation Choir’, dat wordt gevormd door leden van verschillende lokale koren. Op die zondag zal ook het onderdeel ‘Lighting up the Nation’ centraal staan, waarbij op iconische locaties door het hele land projecties en drone-shows te zien zullen zijn.

(Bron: mirror.co.uk)
(Vert: Aad Kuling)