OUDE FOTO’S VAN BEATLES ALS FAB FIVE TOT LEVEN GEBRACHT

Een serie zwart-witfoto’s van The Beatles is in kleur tot leven gebracht, voorafgaand aan wat John Lennons 80ste verjaardag zou zijn geweest.

De betoverende afbeeldingen dateren van 1960 tot 1962 en laten de Fab Four zien toen ze in feite een vijftal waren en optraden in clubs in Hamburg enin de Wyvern Social Club in Taunton. Ze bevatten drummer Pete Best, die later zou worden vervangen door Ringo Starr, evenals de originele basgitarist Stuart Sutcliffe, die de band verliet om zijn carrière als schilder voort te zetten, voor zijn vroegtijdige dood in 1962. Voor het eerst professioneel ingekleurd, dankzij de negentienjarige artiest Daffa Anargya Sandjono uit Zuid-Tangerang, Indonesië. De foto’s geven zo een inkijkje in de beginjaren van de vernieuwende en beeldbepalende band.

(Bron: ) msn.com
(Vert.: Ruby Van Den Bergh-Coenraads)