Paul McCartney deelt geen handtekeningen meer uit…

‘Ik heb het altijd al wat raar gevonden’: Paul McCartney deelt geen handtekeningen meer uit… nadat Ringo Starr zei dat hij er klaar mee was dat fans memorabilia met handtekening doorverkochten. Zijn handtekening is een van de meest gewilde handtekeningen in de showbusiness, maar Paul McCartney deelt niet langer handtekeningen uit aan fans omdat het ‘zinloos’ is.

Paul zegt dat hij liever een praatje met fans maakt dan zijn naam op een stuk papier schrijft of poseert voor een selfie, nadat hij hier al meer dan een halve eeuw mee is lastiggevallen. Hij zei tegen Readers Digest: ‘Ik heb het altijd al wat raar gevonden± ”hé, kan ik je naam hier op de achterkant van een kassabon krijgen?” Waarom? We weten allebei wie ik ben.’

Paul zei ook dat hij niet weg is van foto’s maken, omdat die vaak een slechte kwaliteit hebben. Hij voegde eraan toe: ‘Over het algemeen heb je een armzalige foto met een slechte achtergrond, waar ik een beetje ongelukkig op sta. We kunnen beter een praatje maken, verhalen uitwisselen.’

De beslissing komt na Ringo Starrs beslissing in 2008 om geen handtekeningen meer uit te delen. Ringo nam deze beslissing toen hij erachter kwam dat anderen van zijn handtekening profiteerden.

Hij zei destijds tegen de Press Association: ‘Ik geef geen handtekeningen. Alle handtekeningen staan op dingen die ik heb gedaan. Op een van mijn schilderijen of op iets waar ik me mee bezighoud en die zijn voor liefdadigheidsinstellingen. Ze zijn niet bestemd voor anderen om te verkopen.’ Ringo postte een videobericht op zijn website waarin hij zei niet langer zijn handtekening op memorabilia te zetten en dat fanmail wordt vernietigd, een beslissing die hij nam omdat fans op eBay geld verdienden aan zijn handtekening.

Paul, die zelf niet onbekend is met giften aan liefdadigheidsinstellingen, woonde onlangs de Robin Hood Benefit in het Jacob Javits Center in New York bij. Hij stond met zijn armen rond zijn 61-jarige vrouw Nancy Shevell. Hij droeg een marineblauw pak met een wit overhemd en een gebloemde stropdas en Nancy zag er chic uit in een zwarte jurk met een rits.

De muzikant was speciale gast bij het evenement, dat werd gehouden bij de grootste organisatie die strijdt tegen armoede in New York. Paul stond op het podium voor een glinsterende zilveren prijs terwijl hij de gasten toesprak die zaten te dineren. Hij trad er ook op, naast optredens van Alicia Keys, Bruce Springsteen en de Jonas Brothers.

De jaarlijkse geldinzamelingsactie stond dit jaar weer op de agenda na een hiaat door de COVID-19-pandemie vorig jaar. Dit jaar viel het evenement samen met de 20-jarige verjaardag van het Concert For New York City, waarbij meer dan $ 35 miljoen (€ 30 miljoen) werd opgehaald voor New Yorkers na de 9/11-aanslag.Het geld dat dit jaar wordt opgehaald, zal worden gebruikt voor nonprofits die New York City hebben geholpen tijdens de pandemie.

(Bron: dailymail.co.uk)
(Vert: Liesbeth te Boekhorst) Links: