Paul McCartney deelt jeugdfoto met George Harrison en Ivan Vaughan

Vóór de Beatles richtte John Lennon in 1956 de Quarrymen op. Een jaar later kwam Paul McCartney erbij en in 1958 George Harrison. Lennons jeugdvriend Ivan Vaughan stelde John op 6 juli 1957 voor aan McCartney tijdens het Woolton-dorpsfeest, waarmee de meest succesvolle samenwerking op het gebied van songwriting in de geschiedenis van de muziek begon.

Paul McCartney heeft een aandoenlijke jeugdfoto met Ivan Vaughan en George Harrison uit 1958 gedeeld. McCartney en Vaughan waren destijds ongeveer zestien jaar en Harrison was een jaar jonger. Paul schrijft bij het kiekje: ”We hadden wat woorden en zinnetjes waarom, als iemand van ons die zei, de rest moest lachen omdat het een soort geheimtaal was…” Vaughan speelde parttime bas op een theekist voor de Quarrymen en studeerde later de Klassieken aan de University College in Londen.

In juni had Paul al de originele bassist van de Beatles, Stuart Sutcliffe, herdacht op diens 80e geboortedag. De overleden muzikant bedacht de bandnaam de Beetles samen met Lennon, die dit later aanpaste met de woordspeling ”beat”. Sutcliffe verliet na een jaar de band in 1961 en overleed op slechts 21-jarige leeftijd na een
hersenbloeding. Paul postte een foto van hemzelf met Lennon, Harrison, Sutcliffe en
de originele Beatlesdrummer Pete Best. Paul schreef: “Onze originele basspeler Stuart zou vandaag 80 zijn geworden! Zoveel goede herinneringen aan onze tijd samen. Fijne verjaardag, Stu! Groet, Paul.”

Ringo Starr heeft zijn 80e verjaardag al gevierd en komende oktober zou die van John Lennon zijn geweest. Komende december is het 40 jaar geleden dat Lennon werd vermoord.

(Bron: truehollywoodtalk.com)
(Vert: Liesbeth te Boekhorst)