Paul McCartney en Ringo Starr eren George Harrison

Paul McCartney en Ringo Starr eren George Harrison op de twintigste herdenking van zijn sterfdag. Paul McCartney en Ringo Starr hebben beiden eer betoond aan wijlen George Harrison om de twintigste herdenking van zijn overlijden te markeren. De twee muzikanten alsook Harrisons weduwe Olivia eerden de gitarist die uiteindelijk bezweek aan longkanker . Dit op social media, twee decennia nadat hij overleed op 58-jarige leeftijd.

“Moeilijk te geloven dat we George twintig jaar geleden verloren. Ik mis mijn vriend zo erg. Liefs Paul”, schreef McCartney onder een foto van George en hem samen in de studio.

Starr deelde een foto van hemzelf sigaren rokend met zijn overleden bandmaatje met als opschrift boven de post “Vrede en liefde aan jou George. Ik mis je man. Peace and love Ringo.”

Het eerbetoon van Harrisons weduwe bestond uit een video die zijn gezicht liet zien, badend in verschillende psychedelische kleuren en eindigend met de woorden “”We love you, George”. De clip bevat een stukje van Within You Without You, het sitarnummer dat Harrison toevoegde aan het album Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band .

De herdenking van zijn overlijden valt samen met het uitbrengen van de
documentaireserie The Beatles: Get Back, die de band laat de band zien bij het opnemen van hun geprezen album Let It Be.

(Bron: music-news.com)
(Vert: yvonne de Groot)