PAUL McCARTNEY GAAT WELLICHT VOOR HET EERST SINDS 1993 WEER OPTREDEN IN AUSTRALIË

WebmasterNieuws

De grootste wens van Australische Paul McCartney-fans, namelijk dat hij weer komt optreden in the Land Down Under, komt wellicht uit. Op 12 juni meldde The Melbourne Herald Sun dat McCartney aan het onderhandelen is over data in november en december. McCartney’s woordvoerders gaven geen commentaar, maar de berichten melden dat het erop lijkt dat de optredens plaats zullen vinden in december en ook snel zullen worden aangekondigd.

McCartney zou in 2002 in Melbourne optreden, zijn eerste optreden daar sinds meer dan een decennium, maar hij cancelde de show na de bomaanslagen op Bali. “Zoals velen die dol zijn op Australië, ben ik geschokt en bedroefd door de recente afschuwelijke gebeurtenissen op Bali. Mijn hart gaat uit naar allen die zijn getroffen door deze tragedie. Als blijk van respect naar zowel de families die geliefden verloren hebben en naar de families van de gewonden, heb ik besloten mijn geplande concert in Melbourne uit te stellen omdat dit niet het gepaste moment is voor een rockconcert”, aldus McCartney in een verklaring destijds. The Age berichtte dat hij veel Australiërs in zijn crew heeft. In 1993 gaf McCartney een reeks concerten in Perth, Sydney (vijf concerten), Adelaide en Melbourne (twee concerten), en ook in Auckland, Nieuw Zeeland.

De Australische fans waren niet blij met het uitstel, ze voelden zich bedrogen omdat de voormalige Beatle de afgelopen jaren meerdere keren optrad in Noord Amerika, Zuid Amerika en andere delen van de wereld, maar Australië werd steeds overgeslagen. Zijn fans daar hebben zelfs Facebookpagina’s gemaakt om hun gevoelens daarover te uiten. “Ik ben het zat dat we al 24 jaar wachten op een concert hier voor ons Aussies maar dat de VS en Japan wel steeds aan bod komen. Het draait allemaal om geld”, schreef een teleurgestelde fan eerder dit jaar op Facebook.

The Beatles brachten een nieuwe  versie van Sgt.Pepper’s Lonely Hearts Club Band uit, een remix ter ere van de 50e verjaardag van het album, gemaakt door Giles Martin, zoon van George Martin, en Sam Okell. De remix kwam in diverse samenstellingen uit, waaronder een deluxe sic-disc box set. Volgens het laatste Billboard magazine heeft het album inmiddels de 4e plek bereikt in de hitlijsten.

(Bron: axs.com)

(Vert.: Ruby Van Den Bergh-Coenraads)