Paul McCartney in Australie

Sir Paul McCartney, 81, geeft een vrolijk optreden terwijl hij fans begroet voorafgaand aan zijn show in Sydney, nadat hij heeft onthuld dat het ‘laatste’ Beatles-nummer over slechts DAGEN zal worden uitgebracht.

Het was dus geen verrassing dat Sir Paul McCartney opgewekt was toen hij donderdag het publiek begroette buiten het Park Hyatt hotel in Sydney. De muzieklegende, 81, stelde de fans niet teleur toen hij zijn beste moves voor de fans liet zien, voorafgaand aan zijn nieuwste show Down Under.

Paul droeg een marineblauw pak met een wit overhemd en combineerde zijn look met een grijs mouwloos jasje. De legendarische muzikant keek vol goede moed vooruit naar zijn eerste optreden in Sydney, terwijl hij zijn Got Back-tournee door Australië maakt.

Eerder op woensdag speelde Sir Paul in Newcastle, New South Wales, waar hij voor het eerst ooit een drie uur durend concert gaf met zijn grootste hits. Voor de nostalgische show met Beatles-nummers als Can’t Buy Me Love, Got To Get You Into My Life en Love Me Do, speelde Sir Paul met de klassieke Hofner-bas, die hij beroemd maakte tijdens zijn dagen bij de Fab Four. .

Het uitverkochte concert in Newcastle, gehouden in het McDonald Jones Stadium met een capaciteit van 33.000 personen, was Sir Paul’s derde show in Australië voor zijn Get Back World Tour. Sir Paul trakteerde fans tijdens de show op enkele van zijn beroemdste nummers uit elk deel van zijn carrière, inclusief hits die hij schreef met zijn band Wings.

Hij speelde 39 nummers in de show, die bijna drie uur duurde, waaronder Get Back, Birthday en Carry That Weight. Concertbezoekers waren enthousiast over de spectaculaire show met twee gigantische schermen en historische beelden van The Beatles en een enorme lichtshow.

Vorig jaar verbaasde de beroemde singer-songwriter het publiek in de VS en Groot-Brittannië met zijn 50 dagen durende Got Back-tour, met een marathonshow met zijn klassieke liedjes. Berichten schatten dat de ‘grootste hits’-concerten maar liefst $ 100 miljoen opbrachten.

Bron: the Daily Mail

Vertaling: Albert Braam