Paul McCartney, Lorde, Mac DeMarco en vele andere artiesten verkopen hun gesigneerde schoenen voor het goede doel

Paul McCartneyLordeMac DeMarco en vele andere artiesten laten hun schoenen veilen voor het goede doel. Ieder paar is gesigneerd door de artiest en op sommige staan extra berichten of markeringen. De veiling, georganiseerd door Charity Stars, komt ten goede van de Britse non-profit organisatie Small Steps Project, dat noodhulp verleent aan mensen die wonen op verontreinigde grond en in de omgeving van vuilnisbelten.

Andere artiesten die deelnemen aan de veiling zijn Grimes, Killer Mike, The National, Patti Smith, leden van Depeche Mode, Sia, Moby, Katy Perry, Ed Sheeran en anderen. Acteurs zoals Benedict Cumberbath, Natalie Portman en Adam Scott bieden eveneens hun gebruikt schoeisel aan. De veiling van alle schoenen eindigt op 21 november.

Small Steps Project

Small Steps Project is een Brits goed doel dat iedereen wil inspireren om een kleine stap te nemen, want samen is het mogelijk om een groot verschil te maken. Van mensen die vrijwillig hun vaardigheden aanbieden en deelnemen aan evenementen, tot bedrijven die producten en diensten doneren – Small Steps haalt geld op voor degenen die dit het hardst nodig hebben.

llereerst verstrekken zij wereldwijd noodhulp, schoenen en eten aan kinderen die leven op lokale vuilstorten. Vervolgens bieden zij hulp aan kinderen, zodat zij onderwijs kunnen volgen en aan volwassenen met het vinden van werk.

Zij brengen hun proces in twee delen. In het eerste deel verlenen ze noodhulp met producten die mensen beschermen tegen de rechtstreekse gevaren van het leven op een vuilnisbelt – van schoenen, handschoenen en kleding tot klamboes, eten en water. Dit stelt hen in staat om een basis te vestigen op de stort en vanuit hier de tweede fase verder te ontwikkelen. Dit zijn duurzame projecten die zich richten op het verkleinen van de tijd die kinderen op de vuilnisbelt doorbrengen en hen ondersteunen met het volgen van onderwijs.

Small Steps Project maakt documentaires en organiseert campagnes, zoals deze veiling van de schoenen van beroemdheden (de Celebrity Shoe Auctions), om zo het bewustzijn te vergroten en geld in te zamelen voor dit enorme, maar vaak vergeten, wereldwijde probleem.

(Bron: pitchfork.com)

(Vert. Laura Alblas)