PAUL McCARTNEY ONTHULT ZIJN FAVORIETE GITAARAKKOORD

Tijdens een recent interview met Ovidiu Cernăuțeanu, heeft Paul McCartney een speciale verklaring afgelegd over zijn muzikale richting en heeft hij zijn favoriete muzikale akkoord onthuld.

In het interview stelde Ovi een vraag om erachter te komen, of hij een favoriet akkoord had en Paul antwoordde: “Een favoriet akkoord … Dat is een moeilijke vraag! maar ik zou zeggen dat E een behoorlijk grote favoriet is. Het is een van de eerste akkoorden die je leert en in het begin speelden we de liedjes van Buddy Holly waar we veel naar luisterden. Hij gebruikte veel E en A, dus we gebruikten ook veel E en A. Het is een heel puur basisakkoord en op de gitaar klinkt het prachtig omdat de onderste snaar open is. Het heeft dus een resonantie die sommige andere
akkoorden niet hebben, maar ze zijn allemaal goed. Ik hou eigenlijk van ze allemaal, het is moeilijk om een favoriet te kiezen! maar als ik moet kiezen, ga ik voor E.”

Twee weken geleden onthulde Iron Maiden-gitarist Adrian Smith een verhaal over hoe Maiden-gitarist Dave Murray Paul McCartney ontmoette in het interview met Talk Is Jericho-podcast. In het gesprek vertelde Adrian het verhaal dat hij van Dave Murray hoorde en hij onthulde wat Paul over Iron Maiden te zeggen had. Hij noemde ook de ideeën van Johhny Cash.

(Bron: metalheadzone.com)
(Vert: Ruby Van Den Bergh – Coenraads)