PAUL McCARTNEY ROUWT

PAUL McCARTNEY ROUWT OM DOOD VAN ZIJN VRIEND MET ONTROEREND EERBETOON Paul McCartney heeft een eerbetoon gebracht aan de overleden producer en muziektechnicus Al Schmitt. Paul zei dat Al ‘een van de ’s werelds grootsten’ was.

Hij toonde op sociale media zijn verdriet na de dood van ‘een van de grootste muziektechnici ter wereld’. “Het was zo triest om te horen van het overlijden van mijn vriend AlSchmitt”, schreef Paul in zijn eerbetoon. “Al was degene die de leiding had over de ‘Kisses On The Bottom’-sessie. Hij was niet alleen een van de beste technici ter wereld, maar ook een fantastische kerel.”

De muzikant voegde eraan toe: “Hij had altijd een twinkeling in zijn ogen en hield van een grap, maar vooral toen we dachten dat we een goede opname hadden en naar de controlekamer gingen om te horen, klonk het fantastisch. Zijn uitmuntende vaardigheden kwamen altijd door. Ik stuur mijn liefde naar zijn familie en zal hem altijd met grote genegenheid herinneren. Bedankt voor alles Al. Heel veel liefs, Paul”,
voegde hij eraan toe.

Al overleed op 26 april op 91-jarige leeftijd. De bekende opnametechnicus, die meer dan 20 Grammy Awards won voor zijn bijdragen aan de muziekindustrie, laat naast werk met artiesten als Bob Dylan en Elvis Presley, een erfenis van werk achter. Tijdens zijn carrière produceerde hij ook albums voor Jefferson Airplane en Neil Young. Paul McCartney werkte op verschillende albums met Al Schmitt samen. Al Schmitt werkte gedurende een carrière van zeven decennia met een groot aantal bekende muzikanten.

Als familie bevestigde het trieste nieuws op sociale media door te schrijven: “Al Schmitts vrouw Lisa, zijn vijf kinderen, acht kleinkinderen en vijf achterkleinkinderen willen aan zijn vrienden en uitgebreide familie uit de opnameindustrie laten weten dat hij is overleden op maandagmiddag 26 april.

De wereld heeft een zeer geliefd, gerespecteerd en buitengewoon persoon verloren, die een buitengewoon leven leidde. De meest geëerde en bekroonde producer/engineer allertijden. Zijn afscheidswoorden bij elke gelegenheid waar hij sprak waren: ‘Wees alsjeblieft aardig voor alle levende wezens .’ Hij was een man die veel liefhad en de vriendschappen, liefde en bewondering die hij in ruil daarvoor ontving, verrijkten zijn leven en waren echt belangrijk voor hem.” Al Schmitt was ook in de opnamestudio om het liveconcert van Paul op te nemen.

“Een licht is gedimd in de wereld, maar we hebben allemaal zoveel van hem geleerd in zijn tijd op aarde en we zijn zo dankbaar dat we hem hebben gekend.”

(Bron: irishmirror.ie)
(Vert: Ruby Van Den Bergh – Coenraads)