Paul McCartney supporter van Liverpool en Everton

Sir Paul McCartney heeft toegegeven dat hij zowel van Everton als van Liverpool supporter is, ondanks de heftige plaatselijke concurrentie tussen de twee Engelse Premier League voetbalteams.

Hoewel het als ‘heiligschennis’ wordt beschouwd om beide uit Merseyside afkomstige Premier League clubs te steunen, onthulde de Beatles-legende dat hij zich verbonden voelt met de clubs en vindt hij dat hij ermee weg kan komen omdat ze beide uit zijn geboorteplaats komen.

De familie van McCartney is fan van Everton, maar zijn liefde voor Liverpool F.C. is ingegeven door Sir Kenny Dalglish, de voormalige manager van de Reds (= Liverpool). In het onderdeel ‘You Gave Me The Anwer’ op zijn officiële website, zei hij: “Een paar weken geleden speelde Liverpool tegen Real Madrid in Kiev, dus daar keek ik erg naar uit. Dat was voor mij, komend uit Liverpool, natuurlijk een belangrijke wedstrijd. Nou wil het geval dat mijn familie eigenlijk Everton supporters zijn, omdat mijn vader is geboren in Everton. Dus van oudsher zijn we altijd blauw (= de kleur van Everton) geweest. Jaren geleden ontmoette ik echter Kenny Dalglish, die eerst speler was en daarna manager van het Liverpool team. Hij was fan en nam het team mee naar een aantal van onze shows, dus ik leerde hem kennen en ik mocht hem. Dus ik dacht: ‘Weet je wat? Ik word ook supporter van Liverpool!’

“Het is dus eigenlijk heiligschennis, omdat je niet wordt geacht supporter te zijn van beide clubs, zoals bijvoorbeeld Chelsea en Tottenham. Maar omdat ze beide uit Liverpool komen en ik loyaal ben aan beide, zijn mijn voetbalteams Everton en Liverpool….of Ever-pool!’

Het 76-jarige muziekicoon deed ook een smeekbede aan het Engelse nationale voetbalteam in de aanloop naar de wedstrijd tegen Colombia op dinsdagavond (03-07-18). Hij verzocht ze dringend: “Win alsjeblieft de Wereld Cup, Engeland! Dat zou geweldig zijn. Net als iedereen duim ik voor jullie en hoop ik op het beste.”

Het is echter niet alleen maar Engels voetbal voor de maker van ‘Hey Jude’, die aangaf dat hij zich gedurende de jaren voor heel veel verschillende sporten is gaan interesseren. McCartney houdt van een hoop Amerikaanse sporten, omdat zijn overleden vrouw Linda en zijn huidige vrouw Shevell beiden Amerikaans zijn.

Hij voegde eraan toe: “Ik hou ervan om op tv naar sport te kijken. Omdat mijn vrouw Nancy Amerikaanse is en mijn eerste vrouw Linda ook Amerikaanse was, denk ik dat ik me voor sporten ben gaan interesseren waar ik anders niet naar had gekeken.”

“Zoals American football, basketball. En college basketball, dat is echt heel interessant. Maar ik kijk vooral naar atletiek, of zoals de Amerikanen zeggen: track and field. Dat vind ik mooi, dat is echt mijn favoriete sport.”

(Bron: contactmusic.net)

(Vert: linda Weller)