Paul McCartney werd haast overreden door een auto

Paul McCartney werd haast overreden door een auto toen hij het iconische zebrapad overstak voor een remake van de foto, vertelde zijn dochter Mary. Mary McCartney rekruteerde haar vader Paul voor haar nieuwe documentaire ‘If These Walls Could Sing’.

Voor sommige chauffeurs is zelfs de aanblik van een voormalige Beatle niet genoeg om de ergernis te onderdrukken van voetgangers verkeer !

Paul McCartney en zijn Beatles bandleden maakten het zebrapad bij de Abbey Road studio beroemd met de foto op de hoes van hun klassieke album ‘Abbey Road’ uit 1969.

Toen zijn dochter Mary McCartney besloot om de geschiedenis van de studio te vertellen in haar nieuwe documentaire ‘If These walls Could Sing, deed haar vader mee. Hij ging zelfs akkoord om de oversteek nog eens te doen, wat bijna in een ramp resulteerde.

“Het stukje waar de auto hem bijna aanreed op het zebrapad, was best grappig,” vertelde Mary, 53, aan de Mirror. “Toen we de studio uitkwamen, zei ik, ik film je terwijl je oversteekt, wat hij deed en die auto stopte niet voor hem !”

Mary, fotograaf, regisseur en kookboek schrijver, vertelde dat ze “echt zenuwachtig” was om de film aan Paul, 80, te laten zien, ze nam hem mee naar de bioscoop en zat met gekruiste vingers te kijken hopende dat hij het goed zou vinden.

“De volgende dag was ik bij een evenement en iemand vertelde ‘Ik zag je vader en hij bleef maar praten over de documentaire,” vertelde ze. “Het is iets waar hij heel gepassioneerd over is dus toen hij hoorde dat ik de documentaire ging maken, was hij erg enthousiast, het herinnerde hem aan Abbey Road en aan al de verhalen erover.”

Afgelopen maand vertelde Mary aan PEOPLE, bij de premiere van de film in New York, dat ze geïnspireerd werd voor het maken van dit project toen ze een foto uit 1977 zag van haar ouders, Paul met zijn eerste vrouw Linda McCartney, slenterend over een zebrapad met een aangelijnde pony.

Mary McCartney zei dat pappa Paul haar kleine aanwijzingen gaf voor de Abbey Road documentaire: Hij is gepassioneerd ! “Ik hou van die foto van mijn moeder terwijl ze het zebrapad oversteekt. Ze had een kleine pony in Londen. Dat is een van de redenen dat ik de film wilde maken,” vertelde ze. “Ik heb haar er een paar keer in gezet. Het is een homage aan haar. Zij is mijn inspiratie.”

Daar Linda overleed aan kanker in 1998 op 56 jarige leeftijd, kreeg Mary het voor elkaar om Paul mee te laten doen, en hij deelde met haar de dingen die alleen een voormalige Beatle, zoals hij, kan weten.

De studio is een beroemde gastheer geweest voor iedereen van de Beatles en Little Richard tot Pink Floyd. De Spice Girls en Lady Gaga. Meer recentelijk is het ook een bestemming geworden voor filmmuziek; films als Black Panther en veel van de Star Wars en Harry Potter filmmuziek zijn daar opgenomen.

Het scheelde weinig of de dochter van Paul McCartney, Mary, zou de Abbey Road Studio’s documentaire niet regisseren ‘vanwege mijn achternaam’. ‘If These Walls Could Sing’ bevat oude filmpjes van artiesten die daar opnamen en ook interviews met McCartney, Elton John, Ringo Starr, Noel Gallagher, Roger Waters en vele anderen.

If These Walls Could Sing is nu te zien op Disney+.

(Bron: people.com)
(Vert: Trix van Twist)