Producer Paul McCartney’s ‘Kisses on the Bottom’ overleden

WebmasterNieuws

Onlangs overleed op 80-jarige leeftijd producer Tommy LiPuma, bekend van zijn werk met veel uiteenlopende artiesten, onder wie Paul McCartney. LiPuma produceerde voor hem het album ‘Kisses on the Bottom’, waarmee McCartney een Grammy Award won. LiPuma werkte o.a. met Diana Krall, Barbra Streisand, Willie Nelson, Leon Russell, Miles Davis, Nathalie Cole, Al Jarreau, Randy Newman en Dr. John.

Paul McCartney’s reactie op het overlijden van Tommy LiPuma: “Het stemde mij verdrietig te horen dat mijn dierbare vriend Tommy LiPuma is overleden. Wij hebben samen gewerkt aan mijn album ‘Kisses on the Bottom’, dat hij produceerde. Hij hield van vrolijkheid, was attent en wist heel veel van muziek. In zijn jeugd had hij ook opgetreden, voordat hij het produceren oppakte. Hij vond het altijd heerlijk om in de studio bij ons te zitten terwijl ik en andere muzikanten aan een lied werkten”.

“Hij was heel goed bevriend met Diana Krall. Het was een geweldige ervaring om samen te werken met haar en Tommy. We gingen vaak samen uit eten en hij pakte dan altijd een fles goede wijn uit zijn tas. Hij was heel vrijgevig en hield veel van zijn vrouw Gill. Ik zal altijd de fijne herinneringen bewaren aan onze tijd samen”.

Tommy LiPuma was een heel grote naam in de muziekindustrie. Zijn producties leverden ook een ‘Record of the Year’ op voor ‘This Masquerade’ van George Benson, een ‘Album of the Year’ voor Nathalie Cole’s ‘Unforgettable With Love’ en Grammy’s voor Diana Krall en voor Paul McCartney. Hij speelde ook een belangrijke rol bij labels als Blue Thumb, A&M, Warner Brios, GRP en Verve.

(Bron: beatlesheadlines.blogspot.be)

(Vert: Aad Kuling)