Ringo Starr op zoek naar belangrijke oude opnamen.

WebmasterNieuws

Beatles-legende Ringo Starr heeft oude opnamesessies doorzocht om te zien of hij er nog belangrijk materiaal tussen zou vinden. Nadat hij oude opnamen had ontdekt, nam Starr onlangs een nieuwe versie op van zijn song ‘Back Off Boogaloo’ uit 1972. Toen hem gevraagd werd of hij meer oud materiaal zou vinden, zei hij:”Je weet het nooit”. “Dit keer hebben we het gewoon getroffen. We beluisteren veel oud materiaal en kijken of er nog iets interessants tussen zit”

De 77-jarige drummer vertelde dat hij zijn maatje Tom Petty zou missen, die kort geleden overleed op 66-jarige leeftijd, maar hij was blij dat hij hem tijdens de opname van ‘Free Falling’ beter had leren kennen. Hij zei: “Ik zal Tom missen, hij was een goede vriend van me. Ik speelde met hem mee en hij met mij. Ik heb hem in de loop van de jaren leren kennen en pas echt goed toen hij met George in de Traveling Tilbury’s zat”.

“Ik ben tijdens mijn carrière al aardig wat goede vrienden kwijtgeraakt en mensen die niet vrienden van mij waren, maar wel goede muzikanten en schrijvers. In onze business zijn we er ook veel al jong verloren. Maar gelukkig zijn er nog veel over die nog goed bezig zijn”.

Ringo – die een rol had in Petty’s ‘I Won’t Be Back’-video uit 1989 – voelde bij het horen van het tragische nieuws hetzelfde als toen hij hoorde dat Elvis was overleden.

“Het was echt een grote schok, net als toen ik hoorde dat Elvis dood was; ik dacht: Wat? Ik moest er echt van bijkomen. Heel droevig. Dat is alles wat ik erover kan zeggen. God zegen hem en zijn gezin”.

(Vert: Aad Kuling)