Ringo’s jaarlijkse verjaardagsfeestje + LP

WebmasterNieuws

Onlangs maakte Ringo Starr zijn plannen belend voor zijn jaarlijkse verjaardagsfeestje op donderdag 7 juli 2017. Hij nodigt dan familie en vrienden, maar ook het publiek, uit om ’s middags samen te komen voor een moment van Peace & Love. Deze happening zal plaatsvinden voor de Capitol Records Tower in Hollywood, CA, en begint om 11 huur als de drummer van The Beatles 77 wordt. Onder de genodigden zijn o.a. Joe Walsh, David Lynch, Edgar Winter, Eric Burdon, Jim Keltner, Nils Lofgren, Howie Mandell en leden van de All Starr Band Richard Page en Gregg Bissonette en vele anderen. Verschillende songs van Ringo zullen ten gehore worden gebracht door Jenny Lewis, Van Dyke Parks en Michael Bearden, Emmanuel Jal en Paul Beaubrun.

Net als voorgaande jaren nodigt Ringo iedereen uit na te denken en zich uit te spreken of een boodschap te sturen via #PeaceandLove over Peace & Love om 11 uur lokale tijd. Zo wil hij een golf van Peace & Love over de hele planeet op gang brengen, die begint op 7 juli in Nieuw Zeeland en eindigt in Hawai.

Het idee voor een Peace & Love verjaardagsfeest ontstond in 2008 toen hem in een interview werd gevraagd wat zijn grootste wens was voor zijn verjaardag: “Meer Peace & Love”. Dit was de start van een jaarlijkse gebeurtenis waarbij Ringo gastheer was van verschillende evenementen over de hele wereld zoals Times Square New York, Hamburg (Duitsland) en Capitol Records in L.A.

Pas geleden zei Ringo nog: “Ik kan geen betere manier bedenken om mijn verjaardag te vieren of om een cadeau te krijgen, Peace & Love. Dit idee  groeit steeds verder uit. Dank aan allen die dit evenement ondersteunen. Peace & Love, Ringo.”

Dit jaar organiseren fans op verschillende locaties over de hele wereld Peace & Love evenementen. Details zijn te vinden op de Facebook pagina van Ringo onder “Events”.

Ringo heeft aangekondigd te komen met een nieuw album. Dit  doet hij met een beetje hulp van zijn vrienden Paul McCartney, Joe Walsh, Peter Frampton, Lukather, Page en anderen. (Op 19 juni stuurde hij een tweet met de foto van “zijn nummer 1 zoon”, Zak Starkey, hetgeen betekent dat de huidige drummer van The Who ook onder de deelnemende rocksterren zal zijn).

In maart kondigde Starr aan op tournee te gaan met de langstlopende All Starr Band. De line-up van de band bestaat uit Todd Rundgrenn, Santana en Gregg Role (toetsenist van Journey), Steve Lukather (Gitarist Toto), Richard Page (bassist en frontman van Mr. Mister), saxofonist Warren Ham en drummer Gregg Bissonette. Zij kwamen voor het eerst in deze samenstelling bij elkaar in 2012 en toeren sinds die tijd gezamenlijk rond.

(Bron: bestclassicbands.com)

(Vert: Toine Gribling)