Rock and Roll Hall of Fame kondigt uitbrengen van “In Concert” serie aan

De Rock and Roll Hall of Fame is druk bezig met de voorbereidingen van voor de volgende maand geplande de release van de aldaar tussen 2010 en 2017 opgenomen concerten.

Rock and Roll of Fame liet daarover het volgende weten.
“In Concert” serie zal op 24 April a.s. in de vorm van 4 DVD’s en 2 Blue rays worden gereleased en bevat 53 concerten, waaronder die van Nirvana’s optreden in 2014 met Lorde, Joan Jett, Kim Gordon en Anne Clark als vervanging van Kurt Cobain, Ringo Starr en de all- stars (met onder meer Paul McCartney), Pearl Jam, Journey, Bruce Springsteen & the E Street Band, Cat Stevens, Chicago, the Red Hot Chile Peppers, Green Day, Chaep Trick, Deep Purple, Joan Jett & the Blackhearts, Yes, Rush en vele anderen.

Er zijn tevens beelden van de ceremonies behorende bij de opneming van de diverse artiesten in the Hall of Fame.

Daarnaast verschijnen op hetzelfde moment 5 cd’s van de “In Concert” serie elk met de registratie van 2 ceremonies, inclusief bonusmateriaal van onder andere Alice Cooper, Donovan, Dr. John, Heart, the Hollies, Darlene Love, Leon Russel, the Stooges, Tom Waits, the Small Faces/Faces en Red Hot Chile Peppers.

De sets zullen tevens de jam sessies aan het einde van de ceremonies bevatten, waarin de in de Hall of Fame opgenomen artiesten en de presentatoren van de ceremonies samen musiceren.

Cheap Trick presenteerde de “eigen” ceremonie in 2016, waaraan de gitarist Rick Nielsen bijzonder goede herinneringen heeft, zo liet hij Billboard weten. “The Rock and Roll Hall of Fame bepaalde eigenlijk wat we moesten spelen en wanneer en hoe, etc. en het resultaat was geweldig. Ik denk dat ze het schema van de ceremonies van die avond goed hebben bekeken en er zeker van waren dat wij een optreden zouden verzorgen zoals we dat altijd deden. Ze wisten dat we een energieke band waren, een genot om te zien optreden. En we waren op dat moment ook een band met de minste interne conflicten. Overigens naast Cheap Trick werden op dat moment ook Deep Purple en Chicago opgenomen in the Hall of Fame. Wij waren in ieder geval waren de juiste band om die avond af te sluiten.”

Glenn Hughes, die die avond wel werd geëerd als lid van Deep Purple maar niet met de band optrad, deed samen met zijn maatje uit Deep Purple David Coverdale en Cheap Trick een “vertolking van het nummer van Fats Domino “Ain’t that a shame” .

“Het was geweldig om in ieder geval iets op het podium te doen die avond”, herinnert hij zich. “Het zou natuurlijk fantastisch zijn geweest om met Purple op te treden, maar dat wilde de andere bandleden niet. De mannen van Cheap Trick waren zo hoffelijk om ons uit te nodigen zich bij hen te voegen en het werd een geweldig optreden. Het was een spontaan actie en misschien nog leuker dan een meer formeel optreden met de eigen band zou zijn geweest.”

Dit jaar zal de ceremonie van het opnemen in the Hall of Fame in Cleveland plaatsvinden op 14 april a.s., waarbij Bon Jovi, the Cars, Dire Straits, the Moody Blues, Nina Simone en Sister Rosetta Tharpe in het zonnetje zullen worden gezet. Zoals altijd zal de ceremonie worden gefilmd door HBO en later worden uitgezonden.

(Bron: billboard.com)

(Vert: Aad Nowee)