Roger Daltrey, Paul McCartney werken samen met ‘With Sure For Charity’

WebmasterNieuws

Roger Daltrey, zanger van de legendarische rock groep The Who, helpt al decennia tieners die getroffen zijn door kanker, eerst voor de ‘Teenage Cancer Trust’ in Engeland en sinds kort met ‘Teen Cancer America’ in de U.S. Forbes zorgde voor de TCA’s opening van een tiener kanker lounge in het Memorial Sloan Kettering in New York, afgelopen jaar. Nu gaat de zanger van de Who zich er weer voor inzetten.

Samen met Shure Inc. gaan Daltrey en TCA een veiling organiseren op e-bay met 300 van Shure’s eerbiedwaardige SM58 Cardioid Dynamic microfoons, die nu 50 jaar oud zijn. De opbrengst gaat in zijn geheel naar TCA. De gelimiteerde uitgave van deze microfoons kosten $300 per stuk, voorzien van originele kunst van Richard Evans, die de platenhoezen van The Who ontwierp en ander promotie materiaal sinds 1976.

“Wanneer we een moment nemen om de 50ste verjaardag te vieren van de SM58, is het de moeite om terug te kijken op alles wat we bereikt hebben en ook op het belangrijke werk wat nog voor ons ligt – mogelijk gemaakt door de kracht van  muziek en door het geven,” zei Daltrey. “Shure heeft een grote rol gespeeld in mijn carrière en wij hebben onze krachten gebundeld bij vele liefdadigheid’s activiteiten ten gunste van de behandeling van kanker bij tieners tot dusver. Het is logisch dat we samen werken met deze veiling ter herdenking van deze belangrijke mijlpaal.”

Daltrey benadrukte dat er ongeveer elk uur een tiener in Amerika met kanker wordt gediagnostiseerd en dat er een op de 360 jongens en een op de 420 meisjes hieraan overlijdt. “Het lijkt mij logisch dat wij, als gemeenschap, vinden dat het normaal is voor kinderen om naar een ziekenhuis te gaan met teddyberen en speelkamers, volwassenen kunnen naar ziekenhuizen met een zitkamer voor wat sociale interactie, tieners zouden eigenlijk ook zoiets moeten hebben.”

“Kanker bij tieners wereldwijd is behoorlijk brutaal,” gaat Daltrey verder. “Ze zijn te groot om als kind behandeld te worden en te jong om als volwassene te behandelen. Ze hebben ook last van een late diagnose omdat ze zo actief zijn en het soort kanker wat ze krijgen vaak zeldzaam is. En, op die leeftijd is de ziekte bijzonder agressief vanwege de hormoonverandering.”

Tot dusver zijn er 42 van de Shure microfoons verkocht. En van 17 tot 27 April worden 10 microfoons, gesigneerd door Daltrey en de gitarist van The Who Pete Townshend, geveild voor het hoogste bod.

Mark Brunner, vice voorzitter bij Shure, is enthousiast over het streven. “The Who heeft een van de meest invloedrijkste muziek gemaakt in ons leven en gezien hun invloed op de wereld, bedachten we dat het passend zou zijn om met hen samen te werken om een speciale 50ste verjaardag te organiseren van de SM58,” zei Brunner. “Wij wisten ook dat Roger en Pete zeer actief zijn in de wereld van charity, zij zijn grote weldoeners geweest en al heel lang de organisatoren van liefdadigheidsprojecten. Daarom zijn wij erg trots om de keuze van het doel van deze muzikanten te ondersteunen en 100% van de opbrengst te doneren.”

Een soortgelijk evenement met Shure werd eerder dit jaar georganiseerd met Paul McCartney, alle 300 microfoons werden verkocht. De sentimenten van McCartney waren ook die van Daltrey en Brunner’s. “De SM58 heeft mijn stem jarenlang wereldwijd naar miljoenen mensen gebracht, en die brengt nog steeds dagelijks vele stemmen naar het publiek, “ zei McCartney. “Ik verheug me op de samenwerking met Shure om deze speciale liefdadigheid’s editie te ondersteunen (Meat Free Monday) die zo na aan het hart van mijn familie ligt. We hebben beide nog vele jaren voor ons !”

James M. (Jim) Clash, een journalist uit New York en lid van de Explorers Club, een vereniging van extreme avonturen en cultuur. Hij heeft een ticket om met Virgin Galactic een ruimtevlucht te maken.

(Bron: forbes.com)

(Vert: Trix van Twist)