Rooftop-concert van Ringo Starr in New York City

“Niemand zal begrijpen hoe wij ons voelden toen we in New York landden,” vertelt Starr ann de journalist van de Daily News. “Maar het was New York; alle muziek waar wij van hielden kwam hier vandaan. Het was geweldig!” “En omdat we hier landden, dacht iedereen dat we van hen waren”, vertelt hij met een lach, “Echt waar, en dat voelden wij ook.”

Op 18 augustus werd New York City getrakteerd op een ‘rooftop’-concert toen Ringo Starr weer eens in de buurt was; nu met zijn All Starr Band. De band bestaat momenteel o.a. uit Steve Lukather van Toto, Gregg Rolie van Santana, Colin Hay van Men at Work, Gregg Bissonette, Hamish Stuart en Warren Ham.

Vanwege de regen werd iets later gestart. Daarna werkte de band zich door een flinke setlist heen, waaronder Ringo’s classic ‘It don’t come easy’, een handvol Beatles-songs (“Don’t Pass Me By”, “Yellow Submarine”, “Act Naturally”, “With A Little Help From My Friends” en nog meer), songs van de bands van de andere bandleden en een aantal covers. Met zijn 79 jaar is er aan Ringo’s stem niets veranderd.

Hieronder de setlist van de show en een tweetal video’s.

RINGO STARR AT PIER 17 – SETLIST

Matchbox (Carl Perkins cover)
It Don’t Come Easy (Ringo Starr song)
What Goes On (The Beatles cover)