Sgt Peppers’ kostuums worden tentoongesteld door The Beatles Story

WebmasterNieuws

De kleurrijke expositie is onderdeel van de vieringen rond de 50ste verjaardag van het Beatlesalbum.

De vier Sgt Pepper kostuums worden door The Beatles Story tentoongesteld om de 50ste verjaardag van het baanbrekende album te markeren. De pakken werden in 2000 gemaakt door Noel Howard, één van de leden van het team dat in 1967 verantwoordelijk was voor de originele uniformen die door The Beatles werden gedragen op de hoes van het album.

De originele pakken van de Fab Four zijn in het bezit van de bandleden en hun erfgenamen en zijn sindsdien nergens meer te zien geweest. Noel Howard maakte de replicakostuums in 2000 van dezelfde materialen, in dezelfde maten en met dezelfde accessoires.

De pakken behoren tot de paar items die verbonden zijn met het album en die dit jaar tentoongesteld worden om het gouden jubileum te vieren. De attractie aan het Albert Dock heeft ook een alternatieve druk van de albumhoes die ook gemaakt werd door Sir Peter Blake, maar die verworpen werd ten gunste van de beroemde foto die uiteindelijk gekozen werd.

Deze alternatieve versie is een weerspiegeling van het origineel, maar vertoont enkele verschillen, waaronder de positie van iedere Beatle. De tentoongestelde afbeelding is één van de slechts honderd exemplaren die in 1987 aan EMI directeuren cadeau werd gedaan ter ere van de 20ste verjaardag van de LP.

Een limited edition reproductie van de poster die de inspiratie was voor het nummer Being for the Benefit of Mr. Kite wordt ook in de expositie opgenomen.

(Vert. Laura Alblas)