Sir Paul McCartney heeft vlees verboden voor bemanning van de show in Perth

De leden van de ploeg die aan het werk is voor de show van Sir Paul McCartney op 2 december in het stadion van Perth hebben te horen gekregen dat zij alleen veganistisch voedsel zullen krijgen.

‘’Alle leden van de crew moeten veganistisch eten‘’ heeft een van hen gezegd. ‘’Niemand op het terrein mag drie weken lang vlees eten.’’ ‘’Het eten moet veganistisch zijn.’’

Het is niet de eerste keer dat de dierenactivist anderen heeft gestimuleerd om zijn dieet te volgen. Naar men zegt heeft McCartney verzocht dat alleen veganistisch voedsel verkocht mocht worden in de menigte bij zijn concert in Illinois in juli. Het aanbod bestond uit frieten met Spaanse peper, veganistische nacho grande en bizonvlees met bloemkool met friet.

Werknemers bij de Intrust Bank Arena in Kansas hebben gemeld dat zij emails ontvangen hebben met de mededeling dat backstage geen vleesproducten zouden worden toegestaan. Degenen die vlees wilden eten zouden dat moeten doen op een afgescheiden terrein na het begin van het concert. De 75 jarige heeft voedsel bereid uit dieren verboden bij zijn optreden in Canada in 2013.

Naar verluidt heeft hij niet willen optreden voordat de organisatoren van de show hadden bevestigd dat er backstage geen vlees gegeten zou worden.

Ook zei hij dat hij geen enkel meubelstuk wilde in zijn kleedkamer dat gemaakt was van dierproducten, bij zijn Driving USA Tour in 2002.

(Bron: perthnow.com.au)

(vert: Theo de Wit)