Tentoonstelling: “The Beatles” met foto’s van Robert Whitaker

WebmasterEvenementen, Nieuws

Van 6 oktober tot en met 21 januari is in museum Rijskwijk een interessante tentoonstelling te zien rondom The Beatles.

Tijdens deze tentoonstelling staan de foto’s van Roger Whitaker centraal. Whitaker ontmoette The Beatles in 1964. Gedurende twee en een half jaar fotografeerde hij niet alleen hun optredens maar vooral ook backstage. Whitaker hield van experimenteren.  In The Beatles vond hij ideale modellen die ontspannen en met veel humor reagereerden op zijn creatieve ingevingen.

Het leidde tot roemruchte foto’s zoals die waarop The Beatles te zien zijn met bloederige stukken vlees en ontlede poppen. De foto zou gebruikt worden als hoes voor de lp ‘Yesterday and Today’, maar werd als te controversieel teruggetrokken.

Whitaker heeft enkele duizenden foto’s van The Beatles gemaakt. Op de tentoonstelling zijn uitsluitend vintage afdrukken te zien en tonen The Beatles op het hoogtepunt van hun roem.

Deze foto’s zijn niet eerder in Nederland te zien geweest. Ook zijn er enkele unieke afdrukken in omlijstingen waarin The Beatles eigenhandig hun sigarettenpeuken hebben uitgedrukt.

Beatlesfanclub.nl zal de komende maanden ook lezingen geven tijdens deze tentoonstelling. Meer informatie volgt snel!

– Tim op het Broek –