The Analogues besluiten hun missie met Hello Goodbye

BFNLEvenementen, Nieuws

Hello Goodbye (The Very Best of the Studio Years)

Na Ziggo-shows nu ook een uitgebreide theatertour:

Vanaf 22 februari 2023 gaan The Analogues het theater in met  Hello Goodbye (The Very Best of the Studio Years), een ‘best of’ van hun voorgaande shows. Stond de afgelopen jaren steeds één Beatles-album centraal door het integraal te spelen, voor Hello Goodbye maakte de band een zorgvuldige selectie uit al het materiaal dat ze de afgelopen jaren live hebben gespeeld. Hello Goodbye is een aaneenschakeling van hits en ‘hidden gems’ uit de fameuze ‘studio years’ van The Beatles en zo een waardige afronding van de missie van The Analogues. Check tourdata

Een monumentale terugblik

De missie van The Analogues bestond eruit om alle studioalbums van The Beatles live te reproduceren. Dat is sinds 2015 met veel succes gebeurd en de albums zijn nu dus eigenlijk ‘op’. Bart van Poppel, musical director: “Zo zou je het wel kunnen zien ja, in Nederland hebben we nu alle albums gespeeld die The Beatles zelf nooit live speelden. Dat was een wonderbaarlijke periode. Het begon destijds met Magical Mystery Tour in zaaltjes voor een paar honderd man en groeide uit tot uitverkochte tours voor Sgt. Pepper’s, The White Album en Abbey Road, met iedere keer nieuwe hoogtepunten in zalen als Carré, het Concertgebouw en de Ziggo Dome. Hello Goodbye is de monumentale terugblik op dat alles, een afsluiting van die periode. Alleen waren de twee shows in de Ziggo zo leuk dat we hebben besloten om er toch ook het land mee in te gaan.

Interesse uit het buitenland

Inmiddels hebben Beatles-fans over de grens ook in de gaten dat The Analogues het werk van The Beatles op een unieke manier laten voortleven. De band toerde de afgelopen jaren meermaals in Duitsland, België, Frankrijk en Engeland. Voor hun Let It Be: Abbey Road- show in een volgepakt London Palladium eerder dit jaar kregen ze van de kritische Britse muziekpers maar liefst drie vijfsterrenrecensies. Fred Gehring, drummer en initiator: “In augustus 2023 gaan we terug naar Engeland. Daar staan we onder meer voor de tweede keer als hoofdact op het International Beatleweek Festival in Liverpool. Je ziet daar bij tributebands nog veel verkleedpartijen, iets wat wij bewust nooit gedaan hebben omdat het bij ons om de sound gaat. Die integere aanpak slaat blijkbaar aan. In het buitenland hebben we nog niet alle albums gespeeld, dus daar is nog werk aan de winkel.

Maar”, besluit Van Poppel, “tussen februari en mei staan eerst nog 43 Hello Goodbye-shows op het programma in Nederlandse theaters. We kijken ernaar uit om deze highlights te delen met mede-Beatles-liefhebbers. Want dat is eigenlijk het mooie: het publiek in de zaal heeft dezelfde liefde voor The Beatles als de muzikanten op het podium.

EXCLUSIEF VOOR BEZOEKERS VAN BEATLESFANCLUB.NL

50% KORTING OP het boekwerk ´97 SONGS´ bij inlevering van de korting voucher bij de merchandising stand in het theater welke je hier kan downloaden.