THE SIMPSONS DEDEN BIJNA 30 JAAR GELEDEN EEN BELOFTE AAN PAUL McCARTNEY EN HIELDEN ZICH ERAAN

Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr zijn allemaal in The Simpsons verschenen, maar slechts aan één van de Beatles deed de show een belofte. In de aflevering van seizoen zeven, “Lisa de Vegetariër”, hielpen Paul, zijn toenmalige vrouw Linda en “de vijfde Beatle” Apu Lisa om vegetariër te worden – en onthulden dat als je achterstevoren naar “Maybe I’m Amazed” luistert een recept hoort voor linzensoep. De makers van The Simpsons konden McCartney pas boeken nadat ze akkoord waren gegaan met een unieke bepaling en voordat je het vraagt: het heeft niets te maken met het trouwen met een wortel.

“Het prachtige verhaal over het feit dat Lisa vegetariër werd, is dat Paul en Linda McCartney zeiden dat ze niet naar de show zouden komen tenzij Lisa altijd vegetariër bleef in de serie”, aldus Yeardley Smith – de stem van Lisa, op de Allrecipes-podcast ter promotie van haar Oil & Water-serie. “En we zijn onze belofte nagekomen.” McCartney checkt regelmatig even om er zeker van te zijn dat ze hun woord nakomen. Het was echter een ‘close call’ in de ‘Penny-Wiseguys’ van seizoen 24 toen Lisa insecten aan haar dieet toegevoegd had.

“De goedmaker was dat zelfs nadat ze de insecten had opgegeten, ze van koers veranderde en besloot: “Dit is niets voor mij. Ik ga terug naar mijn vegetarische menu”, zei Smith. “Dus ik heb het gevoel dat we uiteindelijk onze belofte zijn nagekomen, ook al stak ze haar teen in onbekende wateren.”

“Lisa de Vegetariër” heeft me zoveel geleerd over vegetarisme en tolerantie en dierenrechten, maar het leerde me vooral dat je geen vrienden maakt met salade.”

(Bron: uproxx.com)
(Vert: Ruby Van Den Bergh – Coenraads)