THE TOP TEN CLUB

Webmasterhet Archief

The Top Ten Club was gevestigd aan Reeperbahn 136. Deze club werd in november 1960 geopend door Peter Eckhorn, die een beetje beïnvloed was door Horst Fascher. In zijn club zouden The Jets spelen en The Beatles speelden er maar liefst 98 dagen.

De officiële openingsavond was op 27 maart 1961. De band kreeg 40 mark per avond betaald om Tony Sheridan zeven dagen per week te begeleiden. Ze waren met Tony in hetzelfde gebouw als de Top Ten ingekwartierd.

Op 22 en 23 juni 1961 namen The Beatles – als the Beat Brothers – samen met Tony Sheridan tracks op in the Friedrich-Elbert-Halle in Hamburg met Bert Kaempfert. Nadat het contract met de Top Ten eindigde op 2 juli 1961, zouden ze samen door blijven spelen.