Toegang tot The Cavern Club

The Cavern Club ligt in het hart van de Liverpoolse muziekscene en heeft al zeven decennia aan muziek achter de rug, met o.a. het eerste optreden van The Beatles in 1961 en het doorbraakconcert van Arctic Monkeys in 2005.

De legendarische locatie in Liverpool opende zijn deuren in 1957 als een jazzclub, maar ontwikkelde zich later tot dè rock-‘n-roll-club van de vroege jaren zestig. De locatie heeft in de loop der jaren een groot aantal beroemde acts verwelkomd, van The Rolling Stones tot recentere acts als Adele. Het bekendste beeld van de club is het iconische podium onder de bakstenen bogen dat bezoekers meteen bij binnenkomst zien. The Cavern Club is zeven dagen per week vanaf 11.00 uur geopend en biedt van alles, van solo-akoestische optredens tot rock-‘n-roll en tribute-acts. Hier onthullen we hoe je kunt genieten van een bezoek aan de beroemdste club van Liverpool. Wat moet je doen om de Cavern Club te bezoeken? The Cavern Club bevindt zich in Matthew Street, in het centrum van de stad. Het is een van de belangrijkste toeristische attracties van Liverpool. De club bestaat uit drie delen – The Cavern Club, Cavern Live Lounge en The Cavern Pub. In elk van deze ruimten is niet alleen de erfenis van The Beatles waar te nemen, maar ook van andere gevestigde artiesten en van nieuwe en opkomende bands. Bezoekers van The Cavern Club kunnen met hun ticket ook deelnemen aan de ​​Magical Mystery-tour. Andersom is bij een Magical Mystery Tour-ticket ook toegang tot de club inbegrepen.De kleurrijke Magical Mystery Tour-bus neemt de deelnemers mee op een twee uur durende tour door het Liverpool van The Beatles, langs alle plaatsen die verband houden met de Fab Four en hun geschiedenis. Terwijl ze luisteren naar enkele van de populaire liedjes van de band, worden de deelnemers tijdens de tour vermaakt door een van de Beatles-gidsen.

In The Cavern Club kan je de borden volgen naar The Cavern Live Lounge, die zich aan de achterkant van The Cavern Club bevindt. Op dit podium zijn gevestigde artiesten en Beatles-tribute-acts te zien. Het derde gedeelte van The Cavern Club is The Cavern Pub. Hier vind je langs de muren een indrukwekkende hoeveelheid rock-memorabilia en kan je elke avond live optredens zien. Degenen die ervoor kiezen om na een Magical Mystery-tour naar The Cavern Club te gaan, krijgen hier op vertoon van hun instapkaart 10% korting op eten en drinken. The Cavern Club heeft ook een eigen souvenirwinkel, waar gasten merchandise kunnen kopen, variërend van cd’s, boeken en badges tot T-shirts. Over de locatie verspreid zie je veel foto’s van sterren zoals die van John Lennon, die tegen de muur leunt buiten de Cavern Pub en die van Cilla Black bij de ingang. Wat kosten kaarten voor The Cavern Club? The Cavern Club biedt een All Day and Night-pas voor £ 7,50, waarmee bezoekers van opening tot sluitingstijd onbeperkt toegang hebben tot de livemuziek op de twee podia. De toegang voor volwassenen (18+) is £ 5, kinderen van 13 tot 17 jaar £ 2,50 en kinderen tot 12 jaar zijn gratis. The Cavern Live Lounge organiseert evenementen waarvoor tickets kunnen worden gereserveerd. De toegang is dan inbegrepen in de prijs van de Live Lounge Shows. The Cavern Pub en de optredens daar zijn gratis toegangkelijk. De Magical Mystery-tour kost £ 19,95 voor volwassenen (18+), £ 10 voor kinderen van 2 tot 16 jaar en £ 50,00 voor een gezinskaart voor twee volwassenen en twee kinderen. De tour eindigt buiten The Cavern Club, waar deelnemers op die dag dus gratis toegang hebben. Alle tickets kunnen aan de deur worden gekocht, behalve The Magical Mystery Tour. Om teleurstellingen te voorkomen, moeten die vooraf online worden.

(Bron: Liverpoolworld.uk)
(Vert: Aad Kuling)