Uitgave dvd en Blu-ray van de documentaire ‘Get Back’ uitgesteld

De uitgave van de Blu-ray en dvd van The Beatles: Get Back, de geprezen documentaire van Peter Jackson over de legendarische Britse rockband die als driedelige miniserie een hit was op Disney+, stond gepland voor 8 februari. Wegens technische problemen is deze echter uitgesteld, aldus een woordvoerder van Disney op 31 januari. Een nieuwe datum is nog niet bekend.

In eerste instantie was de datum gezet op 30 januari, negen dagen na het uitbrengen van de concertfilm van een uur over het iconisch concert op het dak van het kantoor van Apple Corps in Savile Row, 53 jaar na het daadwerkelijke concert. De concertfilm bevat een Q&A met regisseur Jackson, die stelde: ‘Ik vind het geweldig dat het concert op het dak uit The Beatles: Get Back wordt vertoond in Imax, op dat enorme scherm. Het is het laatste concert van de Beatles, en dit is de perfecte manier om dat te zien en te horen.’

Het concert, dat ook te zien is in de documentaire, is digitaal geremasterd met Imax DMR-technologie. Het Imax-evenement wordt gevolgd door een wereldwijde vertoning van het 60-minuten durende concert van 11 tot 13 februari.

The Beatles: Get Back gaat over het maken van het album Let It Be uit 1970 van de Beatles, waarvan de werktitel Get Back was. The Beatles: Get Back zou eerst een speelfilm zijn, maar werd uitgebreid tot drie afleveringen met een totale speelduur van bijna acht uur. De docuserie ging op 25 november op Disney+ in première. De serie is gemaakt uit bijna 60 uur materiaal dat 21 dagen lang is opgenomen, en in 1969 geregisseerd is door Michael Lindsay-Hogg, en uit meer dan 150 uur nog nooit eerder gehoorde audio, waarvan het meeste meer dan een halve eeuw in een kluis heeft gelegen, aldus een persberciht.

(Bron: mediaplaynews.com)
(Vert: Liesbeth te Boekhorst)