Uitnodiging Beatles fans om het 75 geboortejaar van George Harrison te gedenken op een bijzonder ongewone locatie.

De in Italiaanse Renaissence style opgetrokken villa was in de 60-iger jaren het toneel van de televisieserie “De gevangene” en was de favoriete plek voor The Beatles en voor George om zijn 50ste verjaardag te vieren in 1993.

De gebeurtenis is toegankelijk voor het publiek en zal tevens inhouden een rondleiding over Portmeiron waarbij de informatie zal worden gegeven over de relatie van George met het landgoed.

Freda Kelly, de voormalige assistente van de band en huidige voorzitter van The Beatles-fanclub, zal vragen beantwoorden tijdens een daartoe georganiseerde bijeenkomst.

Zij vervulde haar functie bij de band van 1962 tot 1972 en beantwoorde daarbij fanmail, wat haar dikwijls tot vier uur in de ochtend bezighield.

Ze was ook verantwoordelijk voor het maandelijkse fanclubblad.

Portmeiron is gelegen nabij Snowdonia Nationaal Park.

De avond zal eindigen met een optreden van de zanger Paul Jones, die was gekozen om als vervanger van George in de Cavern Club te performen. Er zullen tevens andere gastmuzikanten optreden.

Een toegangskaart voor het evenement, kost 30 Britse pond.

(Bron: liverpoolecho.co.uk)

(Vert: Aad Nowee)