VIJF VAN DE BESTE BEATLESTOURS IN LIVERPOOL

De excursies variëren van oppervlakkig tot zeer gedetailleerd. Als je als toerist naar Liverpool komt, of je woont er vlakbij maar wil nu wel eens meer weten over the Beatles, denk dan eens aan een rondrit per bus of taxi. Je kunt de huizen bezoeken waar the Beatles opgroeiden, de plekken waar ze optraden, iconische plaatsen zoals Penny Lane, Strawberry Fields en St. Peter’s Church en Church Hall. Er zijn ook rondleidingen per voet te boeken, waardoor je de kans krijgt elke hoek en kier van Liverpool te ontdekken. We hebben enkele Beatles-rondleidingen per bus en taxi op een rijtje gezet.

Beatles Fab Four Taxi

Deze rondleiding is beschikbaar in diverse talen.

Two Hour Tour
Tijdens deze rondleiding bezoek je de huizen van John, George, Ringo en Paul. Je ziet ook St. Peter’s Church en Church Hall, Eleanor Rigby, Strawberry Field, Penny Lane.
Kosten: £50,-.

Three Hour Tour
Tijdens deze rondleiding zie je dezelfde plaatsen als in de vorige rondleiding, aangevuld met The Registry Office, Honey Moon Suite, Art College, Art College Lipa, Maternity Hospital en nog veel meer.
Kosten: £60,-.

Beatles Magical Mystery Tour

Je kunt het Liverpool van the Beatles ontdekken met Cavern City Tours.
Dit duurt twee uur en vindt plaats aan boord van de Magical Mystery Tour Bus en je ziet waar de Fab Four opgroeide, elkaar ontmoette en een band werd. Je ziet de plekken die de inspiratie vormde voor enkele van hun bekendste songs, waaronder Strawberry Field en Penny Lane. Een volledig gekwalificeerde Beatles Gids zal het hele verhaal van the Beatles vertellen. Deze tour eindigt bij de wereldberoemde Cavern Club on Matthew St, waar je gratis naar binnen mag. De tour vertrekt vanaf Magical Mystery Tour Ticket Office, Anchor Courtyard, Albert Dock, Liverpool L3 4AS.

City and Beatles Tour – Liverpool City Sights

In Gower Street, Albert Dock, ontmoet je onze Live Tour Guide en hoor je over de geschiedenis van de stad en waar de fab four leefde en optrad. Er zijn twee stops zoals Penny Lane en Straweberry Field, waar je uit de bus kunt stappen om foto’s te maken. Je ziet het ouderlijk huis van John Lennon en je rijdt langs het huis van Paul McCartney. Er worden verhalen verteld en muziek gespeeld over de het leven en de tijd van the Beatles. De rondleiding wordt zeven dagen per week gehouden en vertrekt drie keer per dag. Liverpool City Sights Box Office, Canada Boulvard, Pier Head, (opposite ferry terminal), Liverpool, L3

Mad Day Out Beatles Taxi Tours

Tijdens deze tour rijd je langs alle Beatles-hoogtepunten in de stad in ofwel een Hackney Taxi die gedoceerd is in een stijl die geïnspireerd is op de Rolls Royce van John Lennon, ofwel in een Rolls Royce met de naam ‘Lucy’. Er is een aantal tours te boeken: voor zowel degenen die een introductie willen over the Beatles en hun verhaal, alsook voor degenen die volleerd Beatlesmaniak zijn. Tijdstippen variëren van twee uur tot een hele dag, en alle tours nemen je mee op reis van de kinderjaren tot de tienerjaren tot aan Beatlemania. Er zijn ook tours die vijf tot zeven uur duren, en hierin worden alle facetten van the Beatles tot in details besproken. De tour van zeven uur zal vooral echte hardcore fans aanspreken.

Beatles Walk

Deze rondleiding heeft verschillende opties en omvat vooral de hot spot locaties met betrekking tot the Beatles in de tijd dat ze opgroeiden in Liverpool. Te zien zijn dan de town hall, Maritime museum en de standbeelden van the Beatles. Prijzen variëren van £18,- per persoon of £30,- voor twee personen.
Voor meer informatie: https://www.beatleswalk.com

(Bron: liverpoolecho.co.uk)

(Vert.: Ruby van Den Bergh – Coenraads)