Voor een fan … te winnen: duet met Paul McCartney

Rocklegende, dierenrechtenactivist en jarenlange veganist Sir Paul McCartney heeft een wedstrijd geïntroduceerd die zijn actie ‘Meat Free Monday’ moet ondersteunen. McCartney, winnaar van 18 Grammy’s, kondigde gisteren via social media aan dat een fan de gelegenheid krijgt om on stage een duet met hem te zingen.

“Hi there! Hier Paul McCartney. Ik nodig je uit om met mij on stage te komen zingen. We halen jou en een vriend(in) van je met het vliegtuig naar het concert Liverpool, de plaats waar het allemaal begon. De gelukkige winnaar komt op het podium en zingt een nummer met ons”, zei hij. “De wedstrijd organiseer ik samen met Omaze om de actie ‘Meat Free Monday’ te ondersteunen.

McCartney en zijn collega-Beatles begonnen met optreden in plaatselijke clubs. Zijn terugkeer naar de havenstad als onderdeel van de ‘Freshen Up Tour’ brengt hem op 12 december naar de Echo Arena. De Arena heeft een capaciteit van 11.000 zitplaatsen en volgens meerdere bronnen is het optreden al uitverkocht.

De winnaar van de wedstrijd komt niet alleen op het podium om een duet met McCartney te zingen; hij/zij krijgt ook een VIP-plaats, een verblijf in een 4-sterren hotel en limited-edition merchandise. Het hele pakket wordt beschikbaar gesteld door Omaze, een online platform voor fondsenwerving dat positieve initiatieven ondersteunt.

‘Meat Free Monday’ is een nonprofit actie die is gestart door Paul en zijn dochters, fotografe Mary en ontwerpster Stella McCartney. Het goede doel richt zich erop mensen bewust te maken van de impact dat het eten van vlees en andere dierlijke producten heeft op het milieu. Daarbij worden de voordelen voor de gezondheid belicht van plantaardige voeding. MFM daagt mensen uit om één dag in de week geen vlees te eten. De opbrengst van de actie wordt gebruikt voor onderwijs, onderzoek en veganistische kookworkshops.

(Bron: livekindly.co)

(Vert: Aad Kuling)