Zeldzame Beatlesfoto een van de topattracties van online-veiling voor het goede doel

Deel uitmakend van de topstukken van een vanuit Suffolk georganiseerde online-veiling, is een zeldzame foto van de Beatles waarop de Fab Four staan met een nietsvermoedende slapende man op een bank in het park, die naar verwachting meer dan 1 miljoen euro gaat opleveren.

Nowhere Man – wie die slapende man is die op de foto staat met de Beatles is nooit achterhaald.

De Ultimate Charity Auction heeft schitterende prijzen binnen weten te halen van bekende namen uit de sport- en lifestylewereld en van andere beroemdheden.

Tussen alle perfecte cadeaus en onbetaalbare ervaringen is er de mogelijkheid om eigenaar te worden van een zeldzame collectie Beatlesfoto’s, gedoneerd door de beroemde fotograaf Tom Murray.

Tussen deze foto’s zit een foto met de titel ‘Nowhere Man’, waarop een slapende man op een bank te zien is, zich niet bewust van het feit dat hij gefotografeerd wordt terwijl John, Paul, George en Ringo om hem heen staan.

Tom, die de foto in de zomer van 1968 nam als onderdeel van zijn ‘Mad Day Out’-serie van de Beatles, zei: “We namen foto’s in het park bij het St Pancreas Station toen we deze slapende man tegen kwamen. De jongens waren alle vier in een goede bui en vonden het wel een leuk idee om deze foto te maken zonder hem wakker te maken.”

“Ik heb een paar jaar geleden geprobeerd om deze man te vinden, maar het is me niet gelukt, dus ik weet niet of hij zich realiseert hoe dichtbij de Fab Four hij is geweest.”

Experts beschouwen deze foto’s als de allerbeste kleurenfoto’s van die dag, samen met ‘Martha My Dear’, ‘Flower Power 2’, Ready, Steady, Go’ en ‘Untitled 2’.

De in Suffolk gevestigde online-veiling, aangevoerd door oprichtster en fondsenwerver Gina Long, werd aanvankelijk georganiseerd ter ere van Sir Bobby Robson, de voormalige manager van Ipswich Town en het nationale team van Engeland, voordat de steun werd uitgebreid naar meerdere goede doelen.

Mevrouw Long: “De Ultimate Charity Auction heeft altijd tot de verbeelding gesproken van zowel de donoren als degenen die bieden op de fantastische en niet in geld uit te drukken prijzen.”

“We zijn op weg naar weer een fantastische veiling, waarbij duizenden euro’s worden bijeengebracht voor doelen die zeer de moeit waard zijn.”

“We willen de mensen dringend verzoeken om te helpen hieraan bekendheid te geven, omdat het geld dat we bijeenbrengen met de veiling echt een verschil kan maken in het leven van de mensen die we steunen.”

Dit jaar zal de veiling de League Manager Association Charity – In The Game ondersteunen en de liefdadigheidsinstelling Geewizz, waar mevr. Long de manager van is.

Zie  www.charitystars.com/ultimatecharityauction voor alle prijzen.

(Bron:  ipswichstar.co.uk)

(Vert: Linda Weller)