ZUS VAN JOHN LENNON WORDT ‘DAY-PRESIDENT’ VAN LLANFEST

John Lennon’s zus krijgt de eer om Day President te mogen zijn voor Llanfest, de laatste dag van International Eisteddfod. Er is een lange traditie van Day Presidents die geëerd worden op het een week durende Eisteddfod. Day Presidents worden uitgenodigd op het evenement ter erkenning van het werk dat ze doen op het gebied van vrede en liefdadigheid, wat het hart van het evenement is.

Llanfest is de laatste zondag van het festival en is geëvolueerd in een moderne mix van pop, rock en indiemusic, met optredens van bands als de Manic Street Preachers. De hoofdact van dit jaar zijn the Kaiser Chiefs.

Julia Baird zal op 8 juli aanwezig zijn in de iconische Cavern Club, dat een speciaal pop-up podium heeft neergezet voor de gelegenheid, met optredens van plaatselijke muzikanten.

Julia Baird is deze dag regisseur van de Cavern Club en ze is groot voorstander van het delen van de boodschap van vrede en harmonie door middel van muziek.

Julia:”Het is een grote eer om gekozen te worden als International Eisteddfod Day President. Ik geloof echt in de sfeer van het festival, waarin verschillende culturen van over de hele wereld worden samengebracht om vrede en vriendschap te vieren. En wat een perfecte dag ook om de 50e verjaardag van Yellow Submarine te vieren, dat precies samenvalt met Llanfest. Het nummer zal ongetwijfeld worden uitgevoerd op het podium van The Cavern Club en we hopen dat het publiek deze mijlpaal mee komt vieren.”

Julia is de opvolgster van een reeks prominente International Eisteddfod Day Presidenten, waaronder Pavarotti, Mike Peters van the Alarm, Julian Lloyd Webber, Lesley Garrett CBE, Karl Jenkins CBE en Shân Cothi.

Voorzitter van Llangollen Eisteddfod, Rhys Davies, zegt: “We vinden het fantastisch om Julia zondag te verwelkomen. Er is een duidelijke synergie tussen Lennon’s vredeboodschappen in zijn muziek en ons festival. We verrijken levens via muziek.

(Vert.: Ruby Van Den Bergh-Coenraads)